Psicopedagogia i reforç escolar

PSICOPEDAGOGIA I REFORÇ ESCOLAR ESPECIALITZAT

Ens ajudem de la psicopedagogia i de la psicologia educativa per analitzar les formes d'aprendre i d'ensenyar i millorar l'efectivitat de les intervencions educatives. Diagnostiquem les habilitats dels infants i adolescents per afrontar els processos d'aprenentatge i les dificultats que se'n poden desprendre. 

AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA

Realitzem una avaluació psicopedagògica a partir de la qual podem conèixer les necessitats de l'infant o adolescent, assessorem a la família i lliurem, juntament amb l'informe, unes recomanacions per al centre educatiu. Durant aquesta avaluació lliure m qüestionaris per la família, pels infants i pels educadors per tal d'obtenir el diagnòstic més acurat possible. Fem el diagnòstic de: dislèxia, discalcúlia, disortografia i altres dificultats.

Realitzem aquesta avaluació de manera multidisciplinar, amb la participació de psicòlogues, logopedes i psicopedagogues, entre d'altres.



INTERVENCIÓ EN LES DIFICULTATS D'APRENENTATGE 


Disposem d'un servei de reeducació psicopedagògica en el qual es treballen de manera individual o grupal les dificultats en l'aprenentatge en el qual es treballen els aspectes vinculats a les necessitats de cada infant o adolescent: lectoescriptura, tècniques d'estudi, organització i gestió del temps, l'atenció, la memòria, el càlcul, entre d'altres.


Desenvolupem programes específics de tractament per a la dislèxia, discalcúlia, les dificultats no específiques, els dèficits atencionals, etc.


Ens coordinem periòdicament amb les educadores i professionals del centre escolar.


  COM ÉS EL REFORÇ ESCOLAR PSICOPEDAGÒGIC?

El reforç escolar que oferim al Ssaps té un tarnnà psicopedagògic. Ens especialitzem en reforç per a infants i adolescents amb necessitats educatives especials, infants amb diversitat funcional i amb PI que contemplen adaptacions metodològiques i curriculars.

Ens adaptem a les vostres necessitats i per això podem oferir-vos:            

      Reforç escolar centrat en els deures

      Reforç escolar per assignatures

      Preparació del pas de primària a ESO

      Tècniques d'estudi


No t'oblidis que els professionals que realitzen les classes de reforç escolar, a més de ser especialistes en un àmbit, tenen la titulació de psicologia, logopèdia, psicopedagogia o pedagogia o bé estan titulats com a professors de secundària.


QUÈ ENS FA DIFERENTS?



Les professionals que realitzen les sessions de reforç escolar són persones amb estudis relacionats amb les dificultats de l'aprenentatge, amb la qual cosa estan capacitades per detectar de manera precoç alteracions que poden interferir en els processos d'aprenentatge.


Si detectem alguna cosa que ens cridi l'atenció, et convocarem i et proposarem un estudi personalitzat per valorar l'existència de dificultats específiques.

PROGRAMA LEGOS


Es tracta d'un programa específicament dissenyat per al tractament de les dificultas de la lectura i l'escriptura que engloba un treball multidiscilpinar utilitzant la metodologia Glifing i donant cabuda no només a les dificultats sinó a les necessitats emocionals.


Combinem l'atenció grupal amb l'atenció individualitzada i de manera coordinada amb el centre escolar.


Les àrees d'intervenció són: les habilitats sensomotores, l'automatització de la lectura, la comprensió lectora, l'expressió escrita, la discriminació visual i auditiva de les lletres, l'autoestima i l'autoconcepte.



MÈTODE GLIFING


El Glifing és un mètode d'entrenament de la lectura que permet entrenar-se de forma sistemàtica, adaptada a cada usuari i en un format lúdic. Les persones amb dificultats en la lectura poden aprendre a llegir millor i més ràpid, si s'entrenen d'una manera adequada i amb la suficient constància i intensitat. 

Pots escollir i fer l’entrenament des de casa o bé des del nostre centre amb un ordinador i fent de la lectura un joc. L'infant treballa amb el Glifing entre 10 i 15 minuts al dia 3 dies a la setmana com a mínim.

El primer que millora és l’actitud vers la lectura i l’autoestima. També descendeix el nombre d’errors de manera significativa alhora que va augmentant la velocitat de lectura. El resultat és una lectura més fluïda i una millor comprensió. 

L'entrenament mínim recomanat és de 4 mesos.
Share by: